2020-as évet meghatározta a koronavírus elleni küzdelem és a pandémia gazdasági hatásainak kezelése, amely új kihívások elé állította a magyar vállalkozásokat. A válsághelyzetben a sikeres fennmaradás áll a középpontban, de ebben a nehéz időszakban is talán az egyik legfontosabb a családi vállalkozások életében az értékmegőrzés. A generációváltás, az utódlás talán az egyik legfontosabb kérdéssé, aktualitássá vált 2020. végére. A 90-es évek elején megalakult vállalkozások többségénél, egyes kutatások szerint közel 80%-nál napjainkra elkerülhetetlen és szükségszerű gondolattá vált a generációváltás. Az utódlás egy rögös, nehézkes feladat, nemzetközi tapasztalatok alapján 10 cégből csak 2-3 vállalkozásnak sikerül túlélni a generációváltás folyamatát.
A 2021-es év elején megtörtént generációváltás reményeink szerint egy hasonlóan sikeres, legalább 30 éves következő életciklust eredményez a vállalkozás életében, hogy majd mi is egy hasonlóan sikeres és eredményes céget örökíthessünk tovább.

Kelemenné dr. Koltai Katalin
Kelemen András

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük